יום שבת, 24 במרץ 2018

מה שהכי חשוב שתדעו על מזון לגורי כלבים


אימוץ של חבר חדש מביא עמו המון התרגשות ושמחה אבל גם לא מעט דאגות וחששות. הרי מדובר ביצור אנושי שלקחנו אחריות מלאה על החיים שלו וחשוב לנו שהוא יתפתח בצורה תקינה, איכותית, בריאה ולמעשה: נכונה. 

ממש כשם שהורים אינם יודעים הכול על גידול תינוקות עם לידתו של התינוק הראשון, גם בעלי כלבים מוצאים את עצמם אובדי עצות כשהם מכניסים לראשונה גור כלבים חדש הביתה.

ההתלבטות הגדולה, והקריטית ביותר, היא: איזה מזון לגורי כלבים לבחור בחנות החיות? יש כל כך הרבה סוגים ומותגים ועל האריזה של כל מזון כתובים המון דברים. הכתבה הבאה תעשה לכם סדר מה לחפש על המדף.

1. קודם כל, תזכרו שגור כלבים וכלב בוגר אינם אוכלים אותו דבר – הצרכים התזונתיים שלהם שונים מאוד. נכון שגם תינוק ואנחנו לא אוכלים באופן זהה? נכון... הצרכים של הגור ייחודיים במיוחד בשנת החיים הראשונה שלו כי זה השלב ההתפתחותי הכי קריטי בחייו. בשלב הזה ניתן לבנות את הגוף שלו באופן מיטבי כך שימוצה כל הפוטנציאל של ההתפתחות. ניתן לומר כי שנה זו מקבילה לתקופת חיים בת 14 שנים ראשונות אצל בן אדם.

2. לתזונה יש השפעה מרחיקת לכת על ההתפתחות של הגור, אחרי הגנטיקה שלו. תחשבו על בחירתו של מזון לגורי כלבים איכותי כעל השקעה לטווח ארוך. קצב הגידול המהיר ביותר בהתפתחות הגור מתרחש בחודשים הראשונים לחייו ולכן דרישות האנרגיה שלו מגיעות עד לפי 3 לעומת הדרישות של הכלב הבוגר. בנוסף לכך שקצב הגדילה מהיר גם הגור עצמו מוציא המון אנרגיה.

3. חשוב כי במזון שתבחרו בחנות החיות יהיה מקור חלבון מן החי! עבור התפתחות מיטבית צריך הגור רמות חלבון גבוהות יותר במזון מאשר כלב בוגר. החלבון חשוב מאוד בשביל ההתפתחות של השרירים, העור והמוח. קחו לתשומת לבכם ש-90 אחוז ממסת המוח תושלם עד גיל 12 שבועות. בבחירת המזון חשוב לוודא שבמזון יש תכולת חלבון גבוהה ואיכותית. מדובר במרכיב שצריך להופיע ראשון ברשימת המרכיבים שתראו על האריזה. חשוב לוודא גם שאין תוספת של חלבון מן הצומח של דברים כמו גלוטן תירס, חיטה או חלבון סויה.

4. מעבר לכך חלבון מן החי הוא בעל נעכלות גבוהה יותר מאשר חלבון צמחי ובנוסף הוא גם זמין יותר מבחינה ביולוגית לבנייה של הרקמות בגוף.

5. יש לקחת בחשבון שגם הצורך בוויטמינים ובמינרלים הוא שונה בין כלב בוגר לבין גור כלבים וכן כי לוויטמינים ולמינרלים יש השפעה מובהקת על התפתחות של השלד שמסיים את מרבית ההתפתחות שלו במהלך השנה הראשונה והשנה השנייה לחייו של הגור. במזון איכותי תמצאו וויטמינים ומינרלים בכמות גדולה.

6. חשוב לבחור מזון לגורי כלבים שיהיה טעים לכלבלב שלכם. אם הכלב אינו מתחבר למזון החליפו לו לסוג אחר עד שתמצאו את הסוג שהוא הכי אוהב ונהנה לאכול.

בתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה